En dan wordt het spannend. Ben je op het voortgezet onderwijs nog verplicht om te leren; daarna heb je de keuze tussen een combinatie van werken en studeren of verder studeren. Dat is nu zo’n moment dat je als puber pas gaat nadenken over wat je voor de rest van je leven wilt gaan doen. Althans, zo denk je dan. Word ik chef kok, piloot, loods, schilder of advocaat? Je ziet beelden van beroepen, verplaatst je in die personen en denkt na of je dat misschien wel leuk lijkt. En natuurlijk onderschatten we ook de omgeving van de student niet als het gaat over de studiekeuze.
Als er één moment is dat schoolmarketing cruciaal is, dan is het wel dit moment. Hoe zet je je als school op de kaart? Hoe creëer je het beste beeld van je school? Van de beroepen waar je voor opleidt? Want dan komen er steeds meer opties in beeld. Van plaatselijk basisonderwijs, naar regionaal vervolgonderwijs. Naar nationaal onderwijs. Op een MBO, HBO of universiteit. De wereld ligt voor je open.